Nové autobusy Stratos v provozu s cestujícími

Název

Nové autobusy Stratos v provozu s cestujícími

Popis

V neděli 8. prosince 2013 vyjel poprvé s cestujícími minibus Stratos LF38 D ev. č. 7506. Byl vypraven na kurz 04602. Krátce po poledni byl ale pro závadu na dveřích vyměněn za Citybus ev. č. 7610. První dva vozy dorazily do vozovny Medlánky krátce po poledni v pátek 22. listopadu 2013. Byly jim přidělena evidenční čísla 7506 a 7507 a jejich využití se plánuje pro méně vytížené linky, zejména 43 a 54 a po prosincové změně jízdních řádů také na částečně obnovenou linku 68 a zcela novou linku 80. Během letošního a následujícího roku bude dodáno celkem 10 těchto minibusů, všechny budou zařazeny do vozovny Medlánky.
Minibusy jsou v celé délce nízkopodlažní a cestujícím nabídnou celkem 38 míst, z toho 16 k sezení (započítáme-li i 2 sklopné sedačky v zadní části). Naproti zadním dveřím, které jsou vybaveny mechanickou nájezdovou plošinou, se nachází místo pro 1 invalidní vozík nebo 2 kočárky. Sedačky Ideo od firmy Kiel jsou v celoplastovém provedení vyjma sklopných sedaček v zadní části, které jsou potaženy červenou koženkou. Nutno podotknout, že plastová sedadla jsou v zimních měsících velmi studené a tvrdé což snižuje kvalitu cestování. Po sedačkách navíc klouže oblečení, což může být nebezpečné zejména v ostrých zatáčkách a při prudkém brždění. Především pro menší děti a důchodce hrozí nepříjemná zranění po pádu ze sadadla. Při stavbě minibusů byl využit zesílený podvozek automobilu Iveco - Irisbus Daily 70C17. Jsou vybaveny naftovým spalovacím motorem splňujícím evropskou emisní normu EURO 5 a automatickou převodovkou ZF. Zajímavostí jsou také venkovní informační panely. Autobusy ev. č. 7506 - 7507 a 7510 - 7515 jsou vybaveny panely BUSE BS310 s technologií LED a světelným čidlem, které v několika úrovních reguluje intenzitu svitu. Zbývající autobusy ev. č. 7508 a 7509 jsou vybaveny panely BUSE BS210 s technologií DOT LED. Důvodem je měření a porovnávání spotřeby energie u obou technologií. LED panely jsou sice na cca polovině pořizovací ceny DOT LED, ovšem jsou náročnější energeticky. Nevýhodou LED je, že musí být napájeny stále, zatímco DOT LED pouze pro přisvícení ve tmě a pro obracení terčíků.
Opět se ale ukázalo že minibusy nejsou dobrá volba a nepřináší tolik očekávaná úspory. Minibusy Mave jsou velmi poruchové (neustálé problémy s brzdami) a Stratosy mají problémy s výklopnými dveřmi. Dále se také ukázalo že sedadlo řidiče a volant nejsou v ose, což způsobuje bolesti zad řidičů.

Období

Statistiky

  • 3 fotky
  • 0 se líbí

Fototechnika

Panasonic DMC-FZ150

Nastavení

Nahlásit album
Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Nové autobusy Stratos v provozu s cestujícími
Komentáře Přidat