VarioLFR.E 1597 a 1598 v provozu s cestujícími

Název

VarioLFR.E 1597 a 1598 v provozu s cestujícími

Popis

Dne 16.12.2013 poprvé vyjelo s cestujícími nové VarioLFR.E ev. č. 1598/II. Bylo vypraveno po výměně na kurz 00109 jako B vůz spolu s 1127/III. Tramvaj má vnitřní malá tabla BS120 (dle autobusů), nové potahy sedaček s bílými a červenými proužky (vzor 1723), novější typ dveřní signalizace u druhých dveří, nové kryty reproduktorů a novější typ podsedákových topnic od firmy Tribotec. Na předním čele v místech obvyklého evidenčního čísla je nyní umístěno logo Aliance TW Teamu (sdružení firem Pragoimex, KOS Krnov a VKV Praha). Evidenční číslo je inverzní a je nalepeno ve spodní části předního čela. Na zadním čele je umístění evidenčního čísla původní. Zásuvka mnohočleného řízení je nyní umístěna přímo na pevném spřáhle vozu nedaleko hlavy, pro spojení s ostatními vozy bude postačovat krátký kabel. Přední světla jsou ve stejném provedení jako u vozu ev. č. 1108/II. Okna mají horní posuvnou část. Vůz má podlahovou krytinu v šedé barvě bez barevných teček od polského výrobce. Důvodem přechodu od firmy Altro k polskému výrobci je levnější pořizovací cena vykoupená horší kvalitou podlahové krytiny. Pro řidiče je příjemnou novinkou roleta na bočním okně řidiče. V interiéru vůz postrádá vnitřní tabla na zobrazení zastávek na trase. Cestující se tak nemá jak dozvědět následující zastávky a tramvaj je, co se týče informací o průběhu trasy, paradoxně vybavena hůře než vozy s plastovými cedulemi linkové orientace. Nejvýznamnější novinkou mezi brněnskými tramvajemi je vůbec první užití mechanické výklopné plošiny pro vozíčkáře. Toto řešení bylo zvoleno z finančních důvodů a bude se používat pouze u sólo tramvají VarioLFR.E. Řidič bude postupovat stejně jako řidiči autobusů a trolejbusů s výklopnými plošinami - pomocí háku umístěného v kabině řidiče plošinu vyklopí a tím umožní nástup cestujícímu na invalidním vozíku. Toto řešení bude způsobovat velká zdržení na zastávkách výrazně sníží komfort řidičů. Signalizace požadavku na vyklopení plošiny je shodná s tramvajemi s elektrickou plošinou. Mezi další novinky patří klimatizace kabiny řidiče Waeco CoolAir RT880, která je v současné době montována na trolejbusy při velkých prohlídkách nebo mimořádně jako náhrada klimatizace Janoza. Užití u tramvají je limitováno nízkou hloubkou klimatizace, z toho důvodu je možné ji dosazovat pouze na tramvaje Vario. Poslední novinkou je panel řidiče, který je unifikován s vozy LF2 (kolébkové ovladače, stejné rozvržení, liší se pouze absencí nadřazeného řídícího a diagnostického systému).

Dne 25.3.2014 poprvé vyjelo s cestujícími nové VarioLFR.E ev. č. 1597/II. Bylo vypraveno na kurz 00101 jako B vůz spolu s 1539/II. Tramvaj má vnitřní malá tabla BS120 (dle autobusů), nové potahy sedaček s bílými a červenými proužky (vzor 1723), novější typ dveřní signalizace u druhých dveří, nové kryty reproduktorů a novější typ podsedákových topnic od firmy Tribotec. Na předním čele v místech obvyklého evidenčního čísla je nyní umístěno logo Aliance TW Teamu (sdružení firem Pragoimex, KOS Krnov a VKV Praha). Evidenční číslo je inverzní a je nalepeno ve spodní části předního čela. Na zadním čele je umístění evidenčního čísla původní. Zásuvka mnohočleného řízení je umístěna přímo na pevném spřáhle vozu nedaleko hlavy, pro spojení s ostatními vozy bude postačovat krátký kabel. Přední světla jsou ve stejném provedení jako u vozu ev. č. 1108/II. Okna mají horní posuvnou část. Vůz má podlahovou krytinu v šedé barvě bez barevných teček od polského výrobce. Důvodem přechodu od firmy Altro k polskému výrobci je levnější pořizovací cena vykoupená horší kvalitou podlahové krytiny. Pro řidiče je příjemnou novinkou roleta na bočním okně řidiče. V interiéru vůz postrádá vnitřní tabla na zobrazení zastávek na trase. Cestující se tak nemá jak dozvědět následující zastávky a tramvaj je, co se týče informací o průběhu trasy, paradoxně vybavena hůře než vozy s plastovými cedulemi linkové orientace. Nejvýznamnější novinkou mezi brněnskými tramvajemi je vůbec první užití mechanické výklopné plošiny pro vozíčkáře. Toto řešení bylo zvoleno z finančních důvodů a bude se používat pouze u sólo tramvají VarioLFR.E. Řidič bude postupovat stejně jako řidiči autobusů a trolejbusů s výklopnými plošinami - pomocí háku umístěného v kabině řidiče plošinu vyklopí a tím umožní nástup cestujícímu na invalidním vozíku. Toto řešení bude způsobovat velká zdržení na zastávkách výrazně sníží komfort řidičů. Signalizace požadavku na vyklopení plošiny je shodná s tramvajemi s elektrickou plošinou. Kabina řidiče je vybavena klimatizací Waeco CoolAir RT880, která je v současné době montována na trolejbusy při velkých prohlídkách nebo mimořádně jako náhrada klimatizace Janoza. Užití u tramvají je limitováno nízkou hloubkou klimatizace, z toho důvodu je možné ji dosazovat pouze na tramvaje Vario. Panel řidiče je unifikován s vozy LF2 (kolébkové ovladače, stejné rozvržení, liší se pouze absencí nadřazeného řídícího a diagnostického systému). Novinkou je kamerový systém pro sledování salonu cestujících. Ve voze jsou umístěny 2 kamery se záznamem. Obraz ale není zobrazován v kabině řidiče a investice tak poněkud strácí smysl.

Období

Statistiky

  • 5 fotek
  • 0 se líbí

Fototechnika

Panasonic DMC-FZ150

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
VarioLFR.E 1597 a 1598 v provozu s cestujícími
Komentáře Přidat