Výluka Novolíšeňská 2014, nové autobusy Sor NBG 12 v provozu s cestujícím

Název

Výluka Novolíšeňská 2014, nové autobusy Sor NBG 12 v provozu s cestujícím

Popis

Z důvodu pokládky nového povrchu v ulici Úvoz a rekonstrukci energetických rozvodů byly od 30. června 2014 do 10. srpna 2014 linky 25 a 26 ukončeny na Mendlově náměstí, linka 27 byla mimo provoz. Historická linka H24 byla provozována pouze v úseku Vozovna Komín - Mendlovo náměstí. Trolejbusy na linkách 35, 38 a 39 byly nahrazeny autobusy.
Náhradní dopravu zajistila autobusová linka x27 v trase Mendlovo náměstí - Šilingrovo náměstí - Česká - Grohova - Konečného náměstí - Pionýrská - Lesnická - Tomkovo náměstí - Stará osada - Pálavské náměstí - Novolíšeňská.
V pátek 8. srpna 2014 vyjely poprvé s cestujícími autobusy Sor NBG 12 ev. č. 7001, 7003, 7004, 7005 a 7006. 7001 byl vypraven na kurz 07821, pro závadu na dveřích ale službu nedojezdil. Vůz 7003 na kurz 04603, vůz 7004 na kurz 05211, vůz 7005 na kurz 05909 a 7006 na kurz 05805. Zbývající autobus ev. č. 7002 byl vypraven hned následující den na kurz 06709.
Autobusy dorazily do Brna ve středu 16. července 2014 a jsou z pilotní 12kusové série autobusů na stlačený zemní plyn - CNG (společně se 6 autobusy IVECO Citelis 12M CNG, které byly dodány předchozí týden). Jde vůbec o první autobusy značky Sor v Brně.
Autobus SOR NBG 12 je standardní celonízkopodlažní 12 m dlouhý autobus s šířkou skříně 2550 mm a maximální výškou 3330 mm. Vozy pro Brno jsou vybaveny motorem IVECO Cursor o výkonu 213 kW splňujícím emisní normu EURO 5. Převodovka je automatická od výrobce ZF. Autobus je vybaven celkem 4 dvoukřídlými dveřmi. Nástupní hrany dveří jsou ve výšce 320 mm nad silnicí. Interiéru vozidla dominují celoplastová sedadla STER MX v červeno-černo-šedé variantě vyjma žehlícího prkna, které je potaženo červenou látkou. Nutno podotknout, že plastová sedadla jsou v zimních měsících velmi studené a tvrdé což snižuje kvalitu cestování. Po sedačkách navíc klouže oblečení, což může být nebezpečné zejména v ostrých zatáčkách a při prudkém brždění. Především pro menší děti a důchodce hrozí nepříjemná zranění po pádu ze sadadla. Podlaha je potažena protiskluzovou krytinou ALTRO standardního brněnského vzoru. Odvětrávání je zabezpečeno posuvnými okny a ventilátory salónu. Pracoviště řidiče je vybaveno klimatizací Eberspächer. Ostatní výbava vozidla včetně laku odpovídá standardům DPMB a IDS JMK. Krátce po uvedení do provozu byly autobusy v zádní části polepeny světle modrými čtverci odkazující na projekt Nadechni se Brno, který má za cíl propagaci CNG pohonu autobusů. Vůz ev. č. 7002 obdržel místo čtverců celovozový polep světle modré barvy.
První dny provozu se autobusy potýkaly se silným zápachem plynu v interiéru. Zajímavé je, že u autobusů Citelis 12M CNG se tento problém nevyskytl.

Období

Statistiky

  • 29 fotek
  • 0 se líbí

Fototechnika

Panasonic DMC-FZ150

Nastavení

Nahlásit album
Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Výluka Novolíšeňská 2014, nové autobusy Sor NBG 12 v provozu s cestujícím
Komentáře Přidat